Experience

Mengkritik bukan bermakna tidak suka, kita prihatin untuk memperbaiki, mengkritik kerana kita dapat lihat kesilapan yang berlaku dan kita melontarkan idea memberi cadangan untuk membetulkan kekurangan itu, mengkritik dengan ilmiah dan fakta itu sihat bukan mengkritik dengan emosi

Lifehack

Friday, April 22, 2016

I'tiraf (sebuah pengakuan)

Ilaahii lastu lil firdausi  
Tuhanku... aku tidak layak memasuki syurga Firdaus

ahlaan wa laa aqwaa 'alaa naaril jahiimi
 
Dan aku pun tak mampu menahan siksa api Neraka

Fa hablii taubatan waghfir zunuubii 

 Terimalah taubatku dan ampunilah dosa-dosaku

fa innaka ghaafirudzdzambil 'azhiimi
 
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

Dzunuubii mitslu a'daadir rimaali  
Dosa-dosaku amatlah banyak bagai butiran pasir

fa hablii taubatan yaa dzaaljalaali
 
Terimalah taubatku, wahai Yang Maha Agung

Wa 'umrii naaqishun fii kulli yaumi 

 Umurku berkurang setiap hari, sedang dosa-dosaku terus bertambah

wa dzambii zaa-idun kaifah timaali
 
Bagaimana aku sanggup menanggungnya?

Ilaahii 'abdukal 'aashii ataaka
 
Tuhanku... hamba-Mu yg durhaka ini datang bersimpuh menghadap-Mu

muqirran bidzdzunuubi wa qad da'aaka
 
Mengakui dosa-dosa dan menyeru memohon kepada-Mu

Fa in taghfir fa anta lidzaaka ahlun
 
Bila Kau mengampuni, Engkaulah Sang Pemilik Ampunan

wa in tathrud faman narjuu siwaaka
 
Bila Kau campakkan aku, kepada siapa aku mesti berharap selain dari-Mu?

Sumber: amaliakhoirunnisa.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Recent Post